9000800529 |
Tecnologies per al Disseny Universal d'Aprenentatge |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
6/2/2019 - 7/6/2019 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
TADU Tecnologies per al Disseny Universal d'Aprenentatge
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 18/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic que té per objectiu facilitar recursos digitals per a poder utilitzar en la planificació d’aula partint del Disseny Universal per l’Aprenentatge(DUA)fomentant així l’atenció a la diversitat de tot l’alumnat. Formació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants.
Parteix de reflexions al voltant del DUA i de com les tecnologies poden contribuir a apoderar a l’alumnat del propi aprenentatge. Aquest curs està adreçat a docents de les diferents etapes educatives i es concreta en una proposta didàctica dissenyada, des d’un inici, des de la perspectiva del DUA on l’ús de les tecnologies per l’aprenentatge i el coneixement hi tenen un paper rellevant.
|
| |
Objectius |
- Conèixer el Disseny Universal per l’aprenentatge
- Fomentar i promoure l’atenció a la diversitat de tot l’alumnat
- Prendre consciència de les mesures universals que ja es porten a terme
- Dissenyar una activitat d’aula seguint el DUA
|
| |
Continguts |
-El disseny universal per a l’aprenentatge.
El decret de l’escola inclusiva
Fonamentació del DUA
Les mesures Universals
-Proporcionar múltiples formes de representació
Principi I: Proporcionar múltiples formes de representació.
El QUÈ de l’Aprenentatge
Recursos digitals
-Oferir múltiples mitjans per a l’acció i l’expressió
Principi II: Proporcionar múltiples maneres per a l’acció i l’expressió El COM de l'aprenentatge
Recursos digitals
-Oferir múltiples maneres per comprometre’s
Principi III : Proporcionar múltiples maneres de comprometre’s. El PER QUÈ de l’Aprenentatge
Recursos digitals
-Avaluació, refinament i reflexió del projecte
Avaluació, refinament i reflexió del projecte
Lliurament del projecte
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Tasques dels mòduls:
- Un projecte final d’aplicació a l’aula
- Participació activa als fòrums i debats (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Curs adreçat a docents de les diferents etapes educatives que vulguin aprofundir en el concepte del Disseny Universal d'Aprenentatge.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|